Bo Bedre / BoligPluss-logoer

fredag 8. februar 2013

"Tid for..


..kontraster" er månedens utfordring hos NIB,
og jeg tror det fleste av oss innreder med kontraster -
både bevisst og ubevisst. Jeg også.

Som her, de over hundre år gamle bjelkene i sterk 
kontrast mot de nye hvitmalte gipsveggene. 
Designklassiker mot Ikeaklassiker, ulike teksturer på putene,
paljetter, håndstrikk, lin, broderier..
Glam vs tradisjon : )





Foto © elisabeth heier


For ikke å glemme den åpenbare kontrasten mellom sort og hvitt da : )
Dette er mitt bidrag til februarutfordringen hos NIB, ta en titt på
alle de fine bidragene her.




Fredag og beste dagen i uken,
jeg tar med meg selv på etterlengtet frisørbesøk -
og kanskje litt shopping etterpå..!


Håper din fredag er F I N 





This months challenge from NIB has the theme "contrasts".
My home is filled with contrasts, old appartment with new
interior, design vs Ikea, contrasts between different textures.
And black and white of course ;-)
Happy friday!




21 kommentarer:

  1. Hei!
    Nydelig bidrag som alltid :) Lykke til i utfordringen og fin fredag til deg!
    Klem C.

    SvarSlett
  2. Flotte kontraster Elisabeth ♥
    Nydelige bilder, som alltid hos deg:)

    Fiiin fredag!

    SvarSlett
  3. Fine kontraster ALLTID hos deg, Elisabeth! Super premie denne gangen, måtte jo vært en drømme tur! Blir gjerne med om du vinner, hehe...:=)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det hadde vært noe Lisette!
      ..ditto om du vinner ;-)

      God helg skjønne!

      Slett
  4. Hei du!
    ALltid lekkert og delikat hos deg! Lykke til søte!

    Nyt egenpleien i dag !
    Klem

    SvarSlett
  5. How do you manage to keep the white sofa so white (with two children)? ;-)
    I have to work with white/greige contrasts concerning my former white sofas....
    It is always a pleasure to watch your excellent photos!

    Greetings from Germany,
    Annette

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you Annette!
      ..simply washable sofacovers,
      Ikea ;-)

      Have a nice weekend!

      Slett
  6. Virkelig et fint bidrag!
    Jeg liker så godt bjelkene:)
    lykke til!
    klem nina

    SvarSlett
  7. Nydelig bidrag..:)
    Og for en premie denne gang,helt utrolig!!
    Ønsker deg en herlig helg..her er det fullt solskinn som skal nytes,og så kaffe med venninner..

    God klem:)

    SvarSlett
  8. Hei, nydelig blogg, elsker bildene du tar! Har fulgt med en god stund nå og gleder meg veldig til å se hvordan det nye huset deres blir:) I den forbindelse må jeg bare spørre altså..(og beklager hvis det ikke passer seg, men) når legger dere leiligheten ut for salg? (hvis dere skal selge den da).
    Lykke til videre! Fortsett å ta så nydelige bilder og del inspirasjonen din med oss:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk!
      Vi holder på å gjøre leiligheten visningsklar
      nå vi, første visning 7.mars hvis alt går etter planen.
      Veldig, veldig hyggelig å høre at du gleder deg til
      å følge meg i nytt hus også : )
      Klem Elisabeth

      Slett
  9. Nydelig bidrag som alltid. Digger! Det er så fred og ro over bildene dine. Pulsen senkes ved å komme inn hit. :)

    Nyt resten av fredagen!

    SvarSlett
  10. Kjempeflott bidrag Elisabeth! :)
    Lyset er så vakkert!

    God helg til deg

    SvarSlett
  11. slike kontrastar som eg likar! ;) du inspirerer!

    høyres ut som du har hatt ein perfekt start på helga! drømmer om eit slikt frisørbesøk ;) er og veldig klar for Oslo-tur nå! ser jo ut som det blir i april :)

    her har me vinterferie no, ser utruleg mykje fram til denne veka! lite planar, berre kose oss, rydde og ordne her heime.

    ønsker deg og dine ei herleg helg!

    -god klem til deg, min venn

    SvarSlett
  12. Sort og hvitt er nydelige kontraster!
    Lykke til i utfordringen!

    SvarSlett
  13. Så flotte bilder, Elisabeth <3

    18 kommer både jeg og May Helen (Kronprinsessene) til Oslo, kanskje vi har tid til en kaffe?

    God helg!
    Klem fra Silje

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Silje!

      Det hadde vært veldig koselig med
      en kaffe, dere skal på Vixen da dere -
      så spennende det blir! Masse lykke til,
      også må du melde meg om dere får tid
      til kaffe. Dere overnatter vel.. ;-)

      God helg til deg og!
      KLEM

      Slett
  14. Fineste putene og nok et flott bidrag fra deg :)
    Lykke til og god helg.
    Klem May Helen

    SvarSlett
  15. Nydelige bilder og mange fine kontraster.
    Elsker alle de fine putene dine i sofaen.
    Ønsker deg en fin lørdagskveld.. :)

    SvarSlett
  16. Jeg elsker de bjelkene dine :) Skulle så gjerne hatt sånne selv :)

    Ett flott bidrag :)

    Ha en fin uke :)

    SvarSlett
  17. Nydelig lekkert Elisabeth!!
    Masse lykke til i konkurransen:)
    Klem fra Kristin

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger
igjen noen ord hos meg ♥
Det gjør meg glad!