Bo Bedre / BoligPluss-logoer

onsdag 9. januar 2013

Stilforvirret?


..neida, jeg er vel ikke det,
men alikevel - når du skal ta valg som du aller helst vil være like 
fornøyd med om fem år så gjelder det å tenke seg godt om.
De av dere som følger meg på Instagram har kanskje sett at jeg er i gang med å 
planlegge badet i det nye huset. Modernisering må til for å få ett funskjonelt
bad for en småbarnsfamilie, en liten utvidelse også for å få plass til det vi trenger.


via



Noen valg er veldig enkle, 
som at det denne gangen også blir ett lyst bad,
flere malte flater i stedet for flis, og at vi kommer til å ha
noen brede skuffer under vasken, for jeg vet hvor mye vi trenger den 
oppbevaringsplassen. 



via




Men så kommer valgets kval kommer da, det er klart det er fint å ha badekar -
og jeg som trodde ett stilrent og moderne ett var tingen endret mening da jeg
kom over det fine bildet av det nostalgiske karet med løveføtter.
 Matt og sort, sikkert umulig å oppdrive, men så fint..!




via




Betong på gulvet står også høyt på ønskelisten, 
og detaljer i naturmaterialer som myker det hele opp
som på bildet fra Tine K under.




via



De viktigste valgene begynner i hvertfall å komme på 
plass, nemlig romløsningen (ikke helt enkel den heller!)
..og da er mye gjort : )


Fin onsdag!


Tusen takk for alle fine kommentarer på "from within"
bildene mine : ) Dere er gode!





I´ve started the planning of the bathroom in our new house,
and a renovation is highly needed. I just have to take the right decisions,
so that I feel just as happy with my choices in five years as I do now..


16 kommentarer:

  1. Ah, for et deilig luksusproblem, Elisabeth ;) Men jeg ser poenget ditt! Vi pusset opp badet for fem år siden, og tenkte at vi egentlig valgte ganske nøytralt og holdbart, men nå er jeg lei hele badet, hi hi!

    Sikker på at det blir knallfint hos dere :-)

    SvarSlett
  2. Ja, ett skikkelig luksusproblem Lene ;-)
    ..det ender nok med et ganske nøytralt
    bad som sist.

    Klem Elisabeth

    SvarSlett
  3. En ting er sikkert uansett hav du velger, resultatet kommer til å bli så lekkert!! Det øverste bildet... Sukk...

    Fin dag til deg!

    SvarSlett
  4. Kjenner meg veeeeeeeeeeeldig igjen, altså! Ikke bare, bare å skulle ta valg som varer i mange år. Og så er det dette med å skulle ta hensyn til både stilen på huset, romløsningene, osv osv.. For vår del er det en utfordring å finne noe vi begge liker. Jeg elsker den stilen du har, han liker virkelig ikke betong osv...Er SPENT på hva vi ender opp med til slutt!?!?!

    SvarSlett
  5. Ååå, så spennede!!!! Kan tenke meg du koser deg med planlegging om dagen :)

    SvarSlett
  6. kjenner meg igjen, ja! :)
    og må innrømme at eg allerede har nye idear til badet vårt, men det er jo av mindre skala da :)

    tingen er jo at det er så mykje som er fint, men utfordringen, som du skriv, er kva ein syntes e like fint om fem år. eg veit uansett at det du vel vil bli fint, eg er heilt sikker! ;)

    så fine innlegg under her! nydeleg bidrag til utfordringen, og så kjekt å sjå oppsummeringen din av 2012. du er så dyktig!!

    -god klem, min venn

    SvarSlett
  7. Det er nemt at falde for mange lækre billeder, man synes om... det svære er når man skal vælge en stil, når det virkelig gælder... ; )

    SvarSlett
  8. You totally inspire me for my next blog post!:)
    Amazing photos!

    SvarSlett
  9. Det blir nok kjempefint uansett hva du velger:)et lite tips når det gjelder badekar med løveføtter.har sett/lest at det går å male utsiden av badekaret:)da kan man få den sorte matte utsiden:)kjempekult var det:)

    SvarSlett
  10. Uansett tenker jeg det kommer til å bli utrolig lekkert! For du har virkelig et øye og en følelse for slik!
    Gleder meg til å se:)
    Godklem fra Kristin

    SvarSlett
  11. Jeg holder på å velge baderomsløsninger selv også, så følger interessert med!

    Jeg har vært inne på tanken på 5x5 fliser, det har vel dere på badet i dag? Er ikke det aktuelt å velge om igjen? Og tror du så små fliser vil se rotete ut på større veggflater - tenker på hvite og med lyse fuger, men likevel.

    Jeg har også tenkt på malte flater, men da synes jeg det er en utfordring å finne ut hvor det skal flislegges og ikke på en måte som ikke ser rotete ut.

    SvarSlett
  12. Hei Marianne!
    Jo, det er absolutt mulig jeg velger 5x5 fliser denne gangen også, jeg er veldig fornøyd med hvordan badet vi har nå ser ut.. men har lyst til å gjøre noen små endringer ; ) Vi har fliser på to vegger i dag, der dusj og vask er. Veggen med skyvedører/oppbevaring og toalett er malt. Synes ikke det ser rotete ut med de små flisene slik det er hos oss, men det er klart på veldig store veggflater kan det kanskje være lurt å velge noe større/male.

    Tenk soner hvis du vil både vil flislegge og male, det blir nok fint : ) Synes ofte uttrykket blir roligere med malte flater.

    Lykke til!
    Elisabeth

    SvarSlett
  13. Urolig inspirerende blogg du har og veldig god smak. Har du noen tips til hvordan prosessen er for betonggulv? Leverandører å anbefale for betongvasker? Vi er i prosess med nytt bad og jeg har vurdert både betonggulv, vask eller vegg. tanken har også slått meg å benytte kalkmaling på en større vegg. liker også de store malte flatene :)) Mvh FruMathisen

    SvarSlett
  14. Takk for insprasjon! Skal også pusse opp badet til våren. Likte spesielt gulv og vegger på bilde 2. :-)

    SvarSlett
  15. Hei Fru Mathisen,
    og tusen takk : )

    Jeg har nettopp begynt å gjøre research på betonggulv,
    kommer med info når jeg finner ut mer.
    Vi brukte Gudbrand Kaas/Oslo Betonginteriør for å lage vår vask (gadbrandkaas@gmail.com), anbefales : )
    Kalkmaling blir sikkert kjempeflott!

    Lykke til!
    Elisabeth : )

    SvarSlett
  16. Bathroom is fantastic!!!!!! I sit and look, all the time:) Beautiful

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger
igjen noen ord hos meg ♥
Det gjør meg glad!