fredag 23. november 2012

Kalenderen


Jeg var så heldig å få gjesteblogge med adventsinnlegg hos NIB i går, 
og da må jeg jo vise det her på egen blogg óg :-)
  
Hvert år har jeg ambisjoner om å bli ferdig med juleforberedelser i god tid,
men ender nesten alltid opp med å sitte i siste liten - kanskje fordi jeg har
kost meg så med å planlegge at selve utførelsen utsettes i det lengste.
..kjenner du deg igjen?!





Forespørselen fra NIB om å lage ett gjesteblogginnlegg ga meg en super 
mulighet til ikke bare å planlegge, men faktisk lage årets julekalender tidlig.
..at treåringen spør når er første desember mamma ti ganger om dagen,
det gjør forventningene til når denne magiske dagen kommer bare kjempehøye!






Jeg har i hvertfall laget en superenkel adventskalender, tilhenger av at
det ikke skal ta for mye tid - også skal den helst passe inn i interiøret og ;-)
 Papirposene fra Panduro har jeg brukt flere ganger, men i år tapet jeg de rett
på veggen i stedet for å henge de på gren eller vaier som jeg har gjort tidligere. 
Det finnes ett hav av muligheter - men dette går virkelig raskt.






Tallene valset jeg ut i tykk papp på Papirgalleriet/Norway Designs - de kan en jo 
like godt printe og klippe til selv og i den fonten og fargen en ønsker.
Dekorativt og enkelt!



Foto Elisabeth



Da er det bare å vente på første desember da,
jeg er kanskje den som er mest forventningsfull!


Ha en nydelig fredag alle 




Yesterday I had a guestblogpost at NIB,
showing my advent calendar.
Easy and quick DIY.



14 kommentarer:

  1. Hei,
    For en strålende ide til kalender. Jeg titter stadig innom deg, her blir jeg inspirert og og får samtidg ro i sjelen av den rene, delikate stilen i hjemmet ditt :)

    SvarSlett
  2. wow... really love your beautiful all white calender Elisabeth :-) it looks amazing <3

    SvarSlett
  3. Hur snyggt som helst! Kanske något jag kunde bygga upp hemma hos oss för att gömma små gåvor till mig och min älskling :)

    SvarSlett
  4. Wow, så lekkert! Du viser til fulle at less is more, more times than not! :) Fin fredag, gleder meg til å se deg på mandag :) Klemmer

    SvarSlett
  5. Lekker kalender :) Nå fikk jeg lyst å bytte ut den jeg har hengende på veggen ;)

    Ha en strålende dag

    Gunn Beate

    SvarSlett
  6. Hei! jeg fant deg på NIB baderomsutfordringen. Her så jeg betongbenkeplaten dere hadde på vasken. Vi har en sånn på kjøkkenet. (fikk nytt kjøkken i høst). Har dere polert den? Såg veldig fin ut. Vi har ikke polert den, men har hatt på et behandlingsmiddel som gjør at vann og skitt ikke skal trekke nedi. Men vi sliter litt med å få vasket skikkelig bort fettflekker, som brenner seg mer fast. Har du noen tips?:) er suuuper fornøyd med å ha betong å uttrykket den gir kjøkkenet, bare ute etter litt erfaringer:)

    God helg!

    -Birgitte-

    SvarSlett
  7. Ahh! Denne var jo kjempe fin!!
    Moro med adventsinspirasjon nå som der nærmer seg med storskritt!!!

    Ha en kjempe fin helg Elisabeth!

    Klem Ida Susanne

    SvarSlett
  8. Lækkert:)
    enkel og fiiin!!
    Så deg foressten i lokalavisen i dag, så hyggelig - da blir vi nesten "naboer" da, hjihi:))
    I allefall i samme "bygd" :))

    SvarSlett
  9. Så delikat og fin! Akkurat som deg ;) Her blir nok adventskalenderen som i fjor, gråpapir eller kvitt papir og hyssing. Tenker alltid at eg må finne ein varig løysning, men det blir nok oppi ei korg i år og ;)

    Gulvene nedanfor!! Slike har eg og drøymt om, men me veit jo korleis det gjekk. Satsar på at du vinn denne ;) Skal dykk legge nytt gulv, eller er det tregulv som dykk kan pusse ned?

    Ønsker deg gode helgedagar!

    -klemklem

    SvarSlett
  10. Så enkelt og så fint! Man får jo ro i sjelen av å se på den kalenderen der. Noe man ofte trenger litt ut i desember, hehe.
    God helg til deg og dine!

    SvarSlett
  11. Flott idé! dekorativt og fint samtidig som det ser enkelt og greit ut.

    Fine bilder!

    Klem Tonje

    SvarSlett
  12. Knallfin kalender - såååå lekker!!
    Klem klem

    SvarSlett
  13. oh, what a wonderful calendar!
    i really like him, because he is so simply!
    greetings from switzerland, daniela

    SvarSlett
  14. ********************************************************************************************************************************************************************************************************************************************wonderful!!!-all!****

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger
igjen noen ord hos meg ♥
Det gjør meg glad!