tirsdag 13. november 2012

H U S


..som jeg har ventet på å kunne skrive det!
I to og ett halvt år har jeg vært innom Finn.no daglig, ikke fordi
vi ikke har det bra der vi bor - for det har vi virkelig :-) Men fordi
ønsket om hage, en trygg gate der barna har venner, og litt mer plass 
kom snikende litt etter Ole ble født. 






Og i går vant vi budrunden på ett koselig og passelig stort hus, ikke så
alt for langt i fra byen. Det føles bra, og veldig riktig. Ja jeg kommer til å savne
livet på Grünerløkka, ja jeg kommer til å savne loftet vårt, og jeg kommer til å savne 
en hel haug av andre ting ved å bo i byen. Men tanken på at de to små skal leke i vår 
egen hage til sommeren gjør det helt greit. Byen er uansett ikke langt unna :-)




Foto Annaleena



Nytt hus betyr også maange kvadratmeter som skal pusses opp og innredes,
det er gøy og det blir ett prosjekt vi definitivt ikke blir ferdig med i 
løpet av det første året. Bildene over er fra stylisten Annaleenas hjem, 
og er noen av mange bilder jeg har i inspirasjonsmappen.

Vi overtar huset til våren, og det betyr god tid på planlegging.
..jeg gleder meg!


God tirsdag!


Yesterday we bought our first house, and we are so so happy!
Cant wait until summer and having the children playing outside in our own garden : )



26 kommentarer:

  1. Congratulations... wish you a fantastic time and lot's of pleasure and good times at your new home and in the garden ofcourse :-) Have a wonderful day!

    SvarSlett
  2. Grattis! Vad spännande! :)

    kram /iris

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  4. Tillykke og hvor skønt at drømmen går i opfyldelse. Det skal nok blive spændende at følge udviklingen :-)

    SvarSlett
  5. Hipp hipp! Så gøy :)) Skjønner helt drømmen.. Vi flyttet inn i rekkehus i vår,mest for at ungene skulle få løpe ute med mange venner rundt seg :)Og nå ser vi knapt storegutten,for han er bare ute og leker..

    Lykke til!

    SvarSlett
  6. Gratulerer!
    Hus og hage veier virkelig opp for å bo "litt" utenfor byen ;)
    Oppussing, eller renovering tar virkelig mye tid og krefter, spesielt med noen små føtter tusslende rundt bena...
    Men det er såå verdt det når du endelig kan sette deg ned og bare nyte!
    Lykke til med planleggingen! Det er i alle fall GØY!

    Kjersti

    SvarSlett
  7. GRATULERER SÅ MASSE! Gleder meg til å følge deg i oppussingen av nyhuset :-)

    SvarSlett
  8. Så spennendes..gleder meg til å følge med ..
    og gleder meg til neste tirsdag!!

    Ha en herlig dag..

    Klem!!

    SvarSlett
  9. Grattis till hus!! Ser fram emot att följa hur du ska forma detta hus, du din kreativa själ. Tisdagskramar m

    SvarSlett
  10. Gratulerer:))
    så spennende! tenker nok du blir fornøyd, også interiørmessig, i nyhus!
    selv bor vi på landet, og nyter stor hage, terrasse, god plass, strender, holmer, sauer og bittelitt bedre tid enn da vi bodde mer sentralt....:)
    lykke til i planleggingsfasen!

    SvarSlett
  11. Gratulerer så mye med nytt hus! :) Og kos deg med all planleggingen.
    Fin dag til deg!

    SvarSlett
  12. Gratulere så masse med nytt hus,det blir kjekkt:)gleder meg til å følge med når dere overtar huset:)
    Fine dag til deg!
    Klem

    SvarSlett
  13. Stort GRATTIS! vet hur känslan är, man längtar så och det kommer bli så kul!
    Lycka till!

    SvarSlett
  14. Gratulerer så mye, fine du!! Dette er jo kjempespennende, gleder meg til å følge dere videre i husplanene :) Vi bodde midt i Oslo i alle år, men flyttet til hus i "forstaden" da storesøster var knappe to år. Har aldri angret, det var herlig å ha de urbane årene, men det er en tid for alt :) Ha en finfin tirsdag! Klemmer

    SvarSlett
  15. Gratulerer! Så morsomt og spennende det blir med eget hus! Og ikke minst deilig med større plass, det blir nok greit både mens ungene er små og spesielt når de blir litt større og trenger litt rom for å trekke seg unna mamma og pappa :) Blir spennende å følge med videre! Klem Ane

    SvarSlett
  16. Gratulerer så masse med HUS!!
    Herlig følelse det ♥
    Finnes ikke bedre enn større plass og egen hage:))
    Så kan du jo bare dra på Grünerløkka og være urban når det måtte passe:)

    SvarSlett
  17. Gratulerer med nytt hus! Blir spennende og følge med i prosessen :-)
    Fin tirsdagskveld fra meg =)

    SvarSlett
  18. GRATULERE☺
    Glede meg til å følge deg på ferden☺

    Klem M♥

    SvarSlett
  19. Så gøy, gratulerer! Det blir morsomt å følge deg i planleggingen og utførelsen. Kjenner jeg deg rett kommer det til å bli så fint!!

    SvarSlett
  20. Grattis underbart.
    Önskar på mer färg. Är verkligen så trött på alla vit svarta hem. Önskar på nån färg på bilderna.
    Rött, snutts gul, grönt...
    Vackert
    Puss på dig
    Eva

    SvarSlett
  21. wow! the scale of the basket and cushions is killer!

    smiles to you.

    michele

    SvarSlett
  22. Gratulerer :D Så spennende :)!!
    Flotte bilder du viser :)
    klem Tove

    SvarSlett
  23. Vad roligt, grattis!
    Ska bli roligt att se så småningom!

    SvarSlett
  24. Hipp hurra - gratulerer så mye med huskjøp!!
    Mye arbeid som står foran dere - regner med at det kommer til å bli et nydelig lekkert hus til slutt:)
    Stor klem fra Kristin

    SvarSlett
  25. Gratulerer å mye!!!! Er selv på boligjakt og leter etter sted i utkanten av Oslo eller utenfor Oslo.. Vi har lett lenge, men ikke funnet noe enda, så begynner å bli rimelig utålmodige og frustrerte nå. Håper på ny bolig snart. Gleder meg til å følge deg videre i ny bolig. ha en fin kveld og kos deg masse med planlegging av nytt hjem:)

    SvarSlett
  26. ÅÅ søte Elisabeth, gratulerer med hus, det er jo helt fantastiskt!
    Jeg har de samme drømmene selv, selvom de er lengre vekk nå.. Tenk å ha så mange kvm og tenk å ha en hage! Dere kommer til å få det så flott!!

    Varme tanker og god klem til deg

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger
igjen noen ord hos meg ♥
Det gjør meg glad!